Stagii de practică organizate în Irlanda pentru elevii din şcolile postliceale sanitare

75 de elevi din școli postliceale din București și din Constanța au finalizat,  la sfârșitul lunii aprilie, stagiile de practică în Colegiul Universitar din Dublin (University College Dublin), Irlanda. Au fost organizate trei stagii, de câte o săptămână, iar elevii au fost distribuiți în grupe de câte 25 de elevi.

Acțiunea face parte din proiectul finanțat din Fondul Social European, inițiat de Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România, intitulat “Program transnaţional de îmbunătăţire a stagiilor de pregătire practică a elevilor din şcolile postliceale sanitare pentru facilitarea tranziţiei acestora de la şcoală la viaţa activă”.

Stagiile au constat în cursuri de teorie, structurată pe zece module, urmate de cursuri de practică, în laboratorul universității. Printre temele predate și apoi exersate au fost evaluarea pacientului în momentul internării, igiena mâinilor, hrănirea pacientului, colectarea și interpretarea datelor, evaluarea și măsurarea semnelor vitale, diagnosticul de îngrijiri, mutarea și schimbarea poziției pacientului, evaluarea rezultatelor îngrijirii etc. Fiecare aplicație practică a fost supravegheată de profesorii irlandezi, iar elevii au fost evaluați după fiecare modul.

A fost organizată, de asemenea, o vizită la Mater Misericordiae University Hospital și o întâlnire cu studenții irlandezi în sala de cursuri pentru studenți a unității medicale.
Conform proiectului, anul viitor alți 75 de elevi din școli postliceale vor face stagii de pregătire în universități din Spania.

În cursul lunii mai și iunie, 100 de tutori români, asistenți medicali, vor merge în Irlanda tot la Colegiul Universitar Dublin, în schimb de experiență cu profesori universitari și colegi.

„Program transnaţional de îmbunătăţire a stagiilor de pregătire practică a elevilor din şcolile postliceale sanitare pentru facilitarea tranziţiei acestora de la şcoală la viaţa activă”, proiect cofinanţat din Fondul Social European, în cadrul Programului Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 – „Investeşte în oameni!”,