Acord de Cooperare între Asociația Coreeană a Asistenților Medicali și OAMGMAMR
Platforma cursuri EMC Hotărâri ale Consiliului naţional
Bibliotecă OnlineOAMGMAMR membru ICNProgramul de revalorizare informatii utilePreședinția Consiliului UE 2019

Buletin de știri | Consiliul European al Asistenților Medicali

Distribuiți pe Facebook Twitter
Publicat pe 29 Noiembrie 2021

CUPRINS

1.Programul de lucru 2022 al Comisiei Europene

2.Deficitul de asistenți medicali – o problemă de sănătate publică

3.CGFNS International primește premiul Parteneri în dezvoltare 2021 al Consiliului Internațional al Asistenților Medicali

4.Directorul de asistență medicală, Dr. Deborah Zimmermann, numită la conducerea  Fundației DAISY

5.Studiul Parlamentului European privind cooperarea transfrontalieră în domeniul sănătății 

1.Programul de lucru 2022 al Comisiei Europene

La data de 19 octombrie, Comisia Europeană a adoptat Programul de lucru 2022, conceput pentru a reconstrui o Europă post-COVID-19, pentru a accelera tranziția ecologică și digitală și pentru a crea o societate mai echitabilă și mai rezistentă.

Strategia politică a Comisiei este aceea de a plasa Europa pe o cale care să îi permită realizarea cu succes a neutralității climatice, până în anul 2050, să ne influențeze viitorul digital, să ne consolideze economia  socială de piață unică, creând o Uniune a prosperității și creând o Europa mai puternică în lume.

Comisia ia măsuri pentru abordarea problemelor viitoare și pune în aplicare elementele de bază necesare pentru un viitor mai bun pentru toți europenii. Programul de lucru stabilește acțiuni vizate pentru a finaliza realizarea ambițiilor Comisiei, stabilite la începutul mandatului, și pentru a dirija în continuare Uniunea către o recuperare durabilă. De asemenea, programul enumeră propunerile legislative principale care ar trebui să aibă prioritate în procesul legislativ, pentru a asigura implementarea rapidă a tuturor celor șase ambiții principale ale Comisiei: o ofertă ecologică europeană, o Europă adecvată pentru era digitală, o economie care lucrează în beneficiul oamenilor, o Europă mai puternică în lume, promovarea stilului de viață european și un nou impuls pentru democrația europeană.  

Programul de lucru 2022 al Comisiei Europene este disponibil AICI.

2.Deficitul de asistenți medicali- o problemă de sănătate publică

La data de 1 octombrie, Raphael Langevin, economist în domeniul sănătății și cercetător la Institutul pentru cercetare soci0-economică și informare (IRIS), a publicat în ziarul Le Devoir un articol de opinie referitor la  deficitul de asistenți mdicali din  Canada.  Și Europa este afectată de această problem, și ni s-a părut interesant să vedem dacă de cealaltă parte a Atlanticului  se împărtășesc aceleași concluzii referitoare la cause.

Timp de mai multe luni (chiar ani), nu am numărat articolele, cronicile și alte dosare de investigație care descriu condițiile de muncă îngrozitoare pentru asistenții medicali și alți îngrijitori din reațeaua de sănătate. De asemenea, cauzele actualului  „deficit” de asistenți medicali sunt cunoscute, de mult timp:  utilizarea abuzivă a orelor suplimentare obligatorii (OST), echilibrul muncă – familie- studiu practic imposibill, gestionarea dezumanizantă a rețelei, salarii care nu sunt competitive cu cele din sectorul privat, etc. Astfel, salariul și adaptările administrative propuse recent de guvernul CAQ reprezintă un pas în direcția corectă. Cu toate acestea, această măsură ține cont doar de o parte a ecuației și omite un factor principal care influențează furnizarea de servicii.

Mai întâi, trebuie să menționăm că alte câteva solușii posibile au fost enunțate de multe ori de părțile interesate și de către experiții din domeniu:  eliminarea treptată a OST, moratoriu asupra agențiilor private de plasament în domeniul sănătății, reducerea raportului dintre pacienți și asistenți medicali, creșteri permanente ale salariilor pentru toți angajații din linia întâi (nu doar pentru asistenții medicali angajați cu normă întreagă), etc.  Cu toate acestea,  îmbunătățirea generală a condițiilor de muncă a asistenților medicali rămâne dificil de aplicat în domeniu, având în vedere actuala lipsă a forței de muncă.  Este șarpele care își mușcă propria coadă, și nimeni nu știe cu adevărat de care parte să apuce fiara, fără a fi mușcat la rândul său.  

La fel ca și „lipsa” de muncă observată în întreaga piață a muncii din Quebec, cea suferită de rețeaua de sănătate este rezultatul a două fenomene distincte:  o scădere a ofertei de muncă, în combinație cu o creștere a cererii de muncă. Cu toate acestea, soluțiile prezentate mai sus abordează doar oferta de muncă în domeniul îngrijirilor de sănătate, adică numărul de ore lucrate de îngrijitorii din rețeaua publică,.

Cum rămâne cu cererea de muncă sănătoasă? Auzim foarte puține despre aceasta, dintr-un motiv simplu:  cererea de muncă sănătoasă își are rădăcinile în principal în starea generală de sănătate a populației eligibile de a primi îngrijiri pe teritoriul său. Luând în considerare populația care îmbătrânește, mulți vor fi tentați să argumenteze că o creștere a cererii de îngrijiri de sănătate (și drept urmare, a muncii sănătoase)  este inevitabilă și că este inutl să fie abordată. Cu toate acestea, nimic nu este mai departe de adevăr

În octombrie 2011, institulul Canadian pentru informații în domeniul sănătății (CIHI) a lansat un raport în care se declara că,  în ciuda credinței populare, îmbătrânirea populației a contribuit doar foarte modest la creșterea utilizării dispozitivelor medicale în rețelele de sănătate din întreaga țară. Într-adevăr, un alt studiu CIHI, publicat în ianuarie 2011, a arătat că cererea de îngrijiri de sănătate din țară a fost cauzată, în principal, de creșterea prevalenței bolilor cronice și nu de îmbătrânirea populației în sine, una dintre ele neexplicând -o neapărat pe cealaltă. În mod evident, o populație bolnavă și care îmbătrânește, cu siguranță pune mai multă presiune asupra rețelelor de sănătate publică decât o populație care sănătoasă, care îmbătrânește.

Și atunci, ce e de făcut?

Pandemia COVID-19 ne-a deschis ochii în mod colectiv față de importanța sănătății publice și a prevenirii, cu scopul de a reduce apariția bolilor infecțioase și a costurilor aferente. Cu toate acestea, se pare că această constatare nu a determinat încă guvernele să facă din îmbunătățirea sănătații generale a populației din  Quebec, una din prioritățile sale de acțiune. Desigur, îmbunătățirea sănătății populației nu este un lucru ușor.  O astfel de sarcină necesită să  punem sub semnul întrebării modul în care lucrăm, ne hrănim, consumăm și amenajăm locurile publice, precum și organizarea rețelei de sănătate și a accesului la îngrijiri.

Totuși, aceste provocări sunt esențiale, întrucât contribuie la îmbătrnirea populației noastre într-o stare de sănătate bună, departe de saloanele supraaglomerate ale spitalelor și de camerele de urgență. Îmbătrânirea sănătoasă nu este un lux, ci o realitate necesară și accesibilă pentru majoritatea dintre noi, dacă ne oferim mijloacele în mod colectiv. În caz constrar, vom fi condamnați să suportăm o eternă lipsă de personal.  

Articolul complet este disponibil  AICI.

Și în alte articole de ziar este analizată această problemă, precum în the Globe and Mail

3.CGFNS International primește Premiul Parteneri în dezvoltare 2021 al Consiliului Internațional al Asistenților Medicali

La data de 4 noiembrie, membrul nostru observator, Comisia Absolvenților școlilor de asistență medicală din străinătate  (CGFNS International), a primit   Premiul Parteneri în dezvoltare 2021 al ICN, care recunoaște parteneriatul de lungă durată și de succes dintre cele două organizații în susținerea și promovarea profesia de asistent medical, în timpul actualei pandemii.Premiul îi recunoaște pe cei care au demonstrat excelență în implicare, investiții și leadership în susținerea extinderii capacității asistenței medicale și a îngrijirilor d sănătate.  Prin acest premiu, Consiliul de conducere al ICN recunoaște contribuția susținută și strategică a CGFNS la proiectele conduse de asistenți medicali de la toate nivelurile din întreaga lume, sprijinind abilitarea asistenților medicali, prin intermediul certificării  și al educației continue și determinând progrese semnificative în mediul de îngrijire a pacientului.

“ICN este încântat să înmâneze Premiul Parteneri în dezvoltare 2021 către CGFNS International” a declarat Directorul Executiv al ICN, dl. Howard Catton. “Suntem mândri să îi avem pe CGFNS International drept parteneri generoși și de încredere și așteptăm cu nerăbdare să ne continuăm colaborarea.”

Președintele și Directorul Executiv al CGFNS, dl. Franklin A. Shaffer, EdD, RN, FAAN, FFNMRCSI a acceptat premiul în numele Consiliului de administrație și al echipei CGFNS, în cadrul ceremoniei de deschidere a Congresului ICN 2021.  “CGFNS este onorat să fie beneficiarul din acest an al premiului Parteneri în dezvoltare și așteptăm cu nerăbdare să ne continuăm colaborarea pentru promovarea asistenței medicale de la nivel global”, a declarat Dr. Shaffer.

În cadrul Congresului ICN 2021, CGFNS a participat la 23 de sesiuni simultane, care s-au axat pe problemele cu care se confruntă profesia de asistent medicali în prezent și în viitor, precum și la două simpozioane.  În cadrul acestor sesiuni, experții globali au abordat preobleme precum  “Tsunami-ul migrației aisstenților medicali: pregătiri pentru viitor și asigurarea unor recrutări etice”, care oferă o perspectivă critică asupra modului în care modelele de migrație vor influența îngrijirile de sănătate în anii viitori.  Grupul consultativ strategic al ICNM a discutat de asemena despre  “Retenția asistenților medicali și pandemia: impact și răspuns”, oferind o evaluare a modului în care pandemia  COVID-19 are impact asupra forței de muncă globale din domeniul asistenței medicale, cu un accent specific asupra problemei critice a retenției asistenților medicali.  Mai multe ifnormații cu privire la CGFNS AICI

Reacția și declarația completă a Președintelui CGFNS  și a Directorului Executiv, Franklin A. Shaffer, sunt dispinibile  AICI

4.Directorul de asistență medicală, Dr. Deborah Zimmermann, numită la conducerea Fundației  DAISY

La data de 1 octombrie, Dr. Deborah Zimmermann, a fost numită Director Executiv al FunDației  DAISY. Este membră a Consiliului de conducere al Fundației, din anul 2018, și a condus în mod foarte eficient programul de premiere DAISY, când ocupa funcția de CNO și Vicepreședinte al Serviciilor pentru îngrijirirea pacienșilor, la Virginia Commonwealth University (VCU) Health System. Și-a preluat noul rol începând cu data de 1 noiembrie  2021.

Dr. Zimmermann a servit în United States Army Nurse Corps, și-a exercitat profesia de asistent medical și timp de 25 de ani  a ocupat funcții executive în  New York și Virginia. Ea este predședinte ales al  Organizației americane pentru leadership în profesia de asistent medical (AONL) și timp de trei ani a condus  Fundația AONL.

ENC trasnmite felicitări călduroase noului Director Executiv, pentru numirea sa în functie, și abia așetaptă sî colaboreze îndeaproape cu fundația DAISY, pentru promovarea excelenței în profesia de asistent medical.  

Fundația Daisy este acronimul pentru Diseases Attacking the Immune System (Boli care atacă sistemul imunitar)  și a fost creată în  1999, pentru a promova îngrijirile cu compasiune și expertiză,  prin acordarea unui premiu asistenților medicali. ENC is este una dintre asociațiile de sprijin care fac parte din comunitatea  DAISY.

Mai multe informații despre Fundația DAISY AICI.

5.Studiul Parlamentului European privind cooperarea transfrontalieră în domeniul îngrijirilor de săntătate

La data de 26 octombrie, Comisia pentru dezvoltarea regională  Parlamentului European a publicat un studio de cercetare privind cooperarea transfrontalieră în îngrijiri de sănătate.

REGI este responsabilă de pregătirea legislațșiei și de examinarea activitții Comisiei europene privind politica de coeziune. Aceasta din urmă reprezintă un instrument cheie pentru furnizarea de creștere regională, reducerea disparităților economice și sociale în Uniunea Europeană și atingerea obiectivelor UE pe termen lung.  

Acest studio analizează rolul Politici de coeziune în ceea ce privește cooperarea transfrontalieră în domenul îngrijirilor, cu accent deosebit pe programele Interregio. De asemenea, se analizează problema conducerii legată de astfel de protecte și impactul pandemiei COVID-19. În cele din urmă, raportul identifică soluții posibile și formulează recomandări politice pentru facilitarea fluxului de pacienți și personal medical, pentru îmbunătățirea ofertei transfrontaliere de îngrijiri și pentru a susține dezvoltarea recipriocă transfrontalieră.

Studiul complet este disponibil AICI.


Distribuiți pe Facebook Twitter
Copyright © 2001 - 2024 Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România. Toate drepturile rezervate.